ul. Sławkowska 14
31-014 Kraków, Poland
tel. +48 12 429-15-53
Rok wydania: 1995
Ilość stron: 24
Format katalogu: 20,5 x 22,5 cm
Rok wydania: 1997
Ilość stron: 20
Format katalogu: 20,5 x 22,5 cm
Rok wydania: 2005
Ilość stron: 20
Format katalogu: 20,5 x 22 cm
Rok wydania: 2000
Ilość stron: 16
Format katalogu: 20,5 x 22,5 cm
[...] Wystawa jest prezentacją artystów zaliczanych już do klasyki sztuki polskiej : Janiny Kraupe, Zbigniewa Lutomskiego, Ryszarda Otręby, Jerzego Panka, Andrzeja Pietscha, a także pokolenia młodszych i zupełnie młodych artystów : Zbigniewa Biela, Andrzeja Bębenka, Henryka Ożoga, Anny Sobol-Wejman, Jacka Sroki, Marcina Surzyckiego, Stanisława Wejmana. Zetknięcie różnych generacji twórców krakowskich przekonuje o kontynuacji przez młode pokolenie tradycji mistrzów, ale także o jej twórczym przekształcaniu.
Rok wydania: 2002
Ilość stron: 24
Format katalogu: 20,5 x 22,5 cm
Tytułowe dla dzisiejszej wystawy mondo cane to nie metafora współczesności - jak w znanym filmie sprzed lat - lecz po prostu psi świat. Inaczej mówiąc, wyobrażenie psa w twórczości kilkunastu krakowskich grafików. Na ogół entuzjastów i posiadaczy zwierzęcia, a z pewnością artystów, dla których temat ten nie jest obojętny...
[...] Na wystawie prezentowane są prace kilkunastu artystów. Są wśród nich twórcy, których nazywa się już klasykami sztuki polskiej, dorobek innych zajmuje bardziej lub mniej poczesne miejsce w środowisku. Dla niektórych groteska jest istotą wypowiedzi, dla innych stanowi jedynie epizod twórczy. Ambicją tej wystawy jest ukazanie rozległości zjawiska manifestującego swą obecność w dziele reprezentującym zgoła odmienne opcje artystyczne.[...] Kiedyś, gdy grafika pełniła funkcje środka masowego przekazu ...
Mimo podobieństwa kształtu Siedzące Anny Sobol-Wejman mają swój wewnętrzny puls, odmienny ton i posiew koloru. Oszczędność pierwszych prac nie obowiązuje już w dalszych odsłonach cyklu. Dodatkowo pojawia się szkicowy cień postaci, a także proste przedmioty: krzesło, stół. Ale przede wszystkim uruchomiona zostaje pamięć graficznych znaków , którymi Siedzące zaznaczają swą obecność i komunikują się z otoczeniem: gmerki średniowiecznych artystów przywiezione z Urbino, monotonny zapis alfabetu Morse’a, łańcuch DNA...