Znajdujesz się na stronie: fejkielgallery.com > Wystawy >  Formatowanie galerii

Formatowanie galerii

26.03.2012

Po raz czwarty w naszym galeryjnym dwudziestoleciu próbujemy zaczynać od nowa. Inne głosy, inne ściany. W nowym miejscu parkiety przetarto na hochglanz. Ściany połyskują bielą kryjącej emulsji. Mistrz stolarski z pobliskiej Trzebuni przebił drzwi na świat. Tak oto próbujemy odzyskać interaktywność w przestrzeni miejskiej. Ten sam mistrz odpowiedzialny jest za strzelisty regał - zbiornik na galeryjne katalogi. Jak widać, przywiązujemy dużą wagę do literatury przedmiotu. Po przekątnej halsuje czerwona kanapa, obiekt najwyższej dumy. To centrum relaksu skazanych na sztukę. Wyraz dbałości o konsumenta, ale i wyjście na przeciw muzealno -galeryjnemu marketingowi. Każdy zna kanapowe rozkosze, które zapewnia dobry gospodarz od Tate Modern po Giardini. 

Po raz czwarty w naszym galeryjnym dwudziestoleciu próbujemy zaczynać od nowa. Inne głosy, inne ściany. W nowym miejscu parkiety przetarto na hochglanz. Ściany połyskują bielą kryjącej emulsji. Mistrz stolarski z pobliskiej Trzebuni przebił drzwi na świat. Tak oto próbujemy odzyskać interaktywność w przestrzeni miejskiej. Ten sam mistrz odpowiedzialny jest za strzelisty regał - zbiornik na galeryjne katalogi. Jak widać, przywiązujemy dużą wagę do literatury przedmiotu. Po przekątnej halsuje czerwona kanapa, obiekt najwyższej dumy. To centrum relaksu skazanych na sztukę. Wyraz dbałości o konsumenta, ale i wyjście na przeciw muzealno -galeryjnemu marketingowi. Każdy zna kanapowe rozkosze, które zapewnia dobry gospodarz od Tate Modern po Giardini. Kanapa nawiązuje do szafki z akcentami czerwieni , XIX- wiecznej repliki francuskiego Bulle’a. Mebel patyną wieku podkreśla nowoczesną aurę . Niezdecydowanym pozwala też zrozumieć, że współczesność dobrze się ma w tradycyjnych wnętrzach. A poza tym red bull doda nam skrzydeł. Na marmurowym pulpicie powinna znaleźć się waza z żonkilami. Niestety zawiódł holenderski dostawca.

Formatujemy galerię. W surowy stan wpisujemy moduł jej dalszego użytkowania. Przecieramy ślady. Testujemy przestrzeń. Stąd premierowy pokaz dużych grafik. Pełne zanurzenie. Codzienność nie będzie zapewne tak heroiczna. Chcemy jednak poznać wyporność gallery, a także pokazać prace, po części przecież znane, które trudno było prezentować wcześniej. Nie jest to przypadkowa kolekcja . Już dawno chodziły za nami te duże postaci. Temat w naszej grafice nie nowy, wręcz wpisany w tradycję. Zatrzymaliśmy się przy nim dłużej organizując w roku 1993 wystawę pt. „Portret ironiczny”. Dzisiejszy portret jest mniej ironiczny, co odpowiada z gruntu innym, bardziej aktualnym kontekstom ( Jan Fejkiel ).

  • Dodaj link do:
  • facebook.com