„Dla prawdziwego grafika papier jest wszystkim. A wszystko jest grafiką”. Te słowa Tadeusza Nuckowskiego określają nie tylko obszar fascynacji artysty, sugerują także możliwość wyjścia poza określone tradycją granice dyscypliny. Zamiłowanie do medium papieru i jego instynktowne wyczucie w sposób naturalny wiążą artystę z tradycjami kultury wschodu.
4 - 18 XI
Inspiracje te, nie mające nic wspólnego z powierzchowną modą , uczą powściągliwości i trafności artystycznego gestu, rozwiązań dyskretnych, adresowanych bardziej do intelektu niż sfery zmysłowej. Ten rodzaj dystansu, a także poczucie humoru a nawet autoironia w połączeniu z pobłażliwym stosunkiem do doktrynalnych ograniczeń zawodu, umożliwiają mu dużą swobodę wypowiedzi. Podstawą jest jednak linoryt. Tradycyjnie odbijany na filtrującej światło bibułce japońskiej , nawiązuje do wschodniej kaligrafii, sugeruje pejzaże, także te wewnętrzne. Wydaje się ,że powstaje spontanicznie, choć poprzedza go szereg żmudnych przygotowań warsztatowych i głęboka koncentracja. Sprawia wrażenie sztuki gestu; dynamiczny, szybko rzucany przed siebie, utrwala moment. Jest ideogramem związku artysty ze sobą i z naturą. [...]
Jan Fejkiel