Wydarzenia

Znajdujesz się na stronie: fejkielgallery.com > Wydarzenia

  • Rafał PytelDrobne manufaktury chylą się ku upadkowi

    15.11.2019
    Pytel internet[4].jpg

    Kolejka wąskotorowa, cegielnia w Odonowie, cukrownia w Kazimierzy Wielkiej i jej plac z konstruktywistycznymi wieżami, figura ze świętym Janem, centralne miejsce wsi, świata i wakacyjnych zabaw, kominy elektrociepłowni Łęg, wieża ciśnień, szpulowy magnetofon starszego brata, detale wnętrza w domu Oskara Hansena. Wiele z tych rzeczy przeminęło, pozostawiając w mojej wyobraźni swoistą, nostalgiczną skazę. Próbując się od niej choć trochę uwolnić, uciekłem w minimalizm formy często pozbawiony tych pokładów, ale czy żyjąc w Krakowie taka ucieczka może się powieść? 

     

  • Henryk OżógKompilacje

    18.10.2019
    Akropol bis.jpg

    Tytuł wystawy jest przewrotny, któż bowiem ochoczo przyznaje się do kompilacji, nawet jeśli od dawna uprawia w swej twórczości postmodernistyczna grę ze sztuką. W końcu to oryginalność, oryginalność za wszelką ceną uważana jest za cnotę. Kompilacje Henryka Ożoga nie czerpią już jednak z otaczającego artystę świata sztuki,są skierowaną ku sobie próbą zakwestionowania doskonałości, warsztatowego mistrzostwa, które wynosi na piedestał, ale i stawia pod murem. Artysta powracając do znanych sobie motywów poszukuje w nich inspiracji, które mogą okazać się ważne w przyszłości. Ma odwagę dzielić sie z nami swymi wahaniami i rozterkami, spontanicznie podejmuje ucieczkę od zagrażającej mu doskonałości i rutyny.

  • Wystawa w Reykjanes Art MuseumRzeczywistość i jej wariacje

    05.09.2019
    internet 2.jpg

    Na zaproszenie Reykjanes Art Museum z Islandii mamy przyjemność prezentować grafikę 25 artystów z Krakowa wpółpracujących na co dzień z Jan Fejkiel Gallery. Większość z nich jest absolwentami Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie najstarszej uczelni artystycznej w Polsce obchodzącej w zeszłym roku 200-lecie swojego istnienia. Biorąc pod uwagę sięgający w przeszłość jubileusz, szczególnie zależało nam na aktualności, wyborze najnowszych grafik z miasta, które od lat już należy do najbardziej wpływowych ośrodków tej sztuki w Polsce.

  • Bogdan AchimescuPojemność: 460 pasażerów

    26.06.2019
    internet.jpg

    Bogdan Achimescu tuż po zakończeniu studiów na Wydziale Grafiki krakowskiej ASP w roku 1993 zdobył Grand Prix w Konkursie Graficznym w Biella we Włoszech. W roku 2001 reprezentował Rumunię wraz z grupą Context na 49. Biennale Weneckim. Rysunki i grafiki artysty znajdują się w kolekcjach prywatnych i muzealnych na całym świecie, m. in. w nowojorskim MOMA, Galerii Uffizi, wiedeńskiej Albertinie, Narodowej Galerii w Waszyngtonie. Wykładowca kilku uniwersytetów amerykańskich w latach 1999-2005. Od 2007 r. naucza na Wydziale Intermediów ASP w Krakowie, której jest obecnie prorektorem. 

     

     

     

  • Grupa 13Panny Panka

    12.04.2019
    Panek internet.JPG

    Grupa 13 w roku 2019 obchodzi 20-lecie. Tym razem spotkamy się stając twarzą w twarz z grafikami Jerzego Panka, który portretował bliskie sobie kobiety oraz takie, które wywarły na nim silne wrażenie. Prace Panka są bardzo inspirujące. Zatapiają nas w świecie niedopowiedzianej aluzji, tragikomedii, niezwykłej codzienności. 

     

     

     

  • Sławomir ĆwiekWydarte z czerni

    21.02.2019
    przestrzen nedozwolona.jpg

    Artysta jest profesorem Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Kieruje Pracownią Technik Łączonych, jednocześnie pełni funkcję kierownika Katedry Grafiki Artystycznej na Wydziale Grafiki i Malarstwa macierzystej uczelni. Jest członkiem Stowarzyszenia Międzynarodowe Triennale Grafiki w Krakowie. Uprawia twórczość w zakresie grafiki, rysunku i malarstwa. Na wystawie w Jan Fejkiel Gallery zobaczymy wybrane grafiki z ostatnich kilku lat wykonane w technice serigrafii.

     

     

     

  • Jerzy PanekEgo sum

    16.11.2018
    aut II 1960 internet.JPG

    Autoportretowi , który jest przedmiotem wystawy Jerzego Panka artysta podporządkował bez mała całą swą twórczość, nie tylko graficzną, ale malarską i rysunkową; uczynił probierzem i ideą przewodnią swej sztuki. Wedle własnej miary i wyobrażenia o sobie, których dostarczało mu zawsze obecne w jego bliskości lustro, kreował nie tylko swój wizerunek, ale i otaczający go świat; udzielał mu swej formy. Nawet jeśli chwilowo porzucał autoportret dla innych zainteresowań, można było być pewnym, że po niedługim czasie do niego powróci, aby zweryfikować prawdę o otoczeniu.

     

     

     

     

  • Marta BożykKwiat

    07.06.2018
    Kalie internet.jpg

    W najnowszym cyklu linorytów pod tytułem Kwiat Marta Bożyk rezygnuje z banalnej, nadwyrężonej przez tradycję estetyki bukietu. Posługuje się zbliżeniem kwiatu, personalizuje jego kształt. Używając czerni i bieli, dystansuje się od buduarowej zmysłowości motywów roślinnych. Skupia się na grafice przedstawienia. Linia jest tu znakiem abstrakcji i wyzwoleniem kwiatu z ograniczeń naturalizmu. Jest też wyrazem emocji artysty, jej ulubionym środkiem ekspresji. Kreśli więc linie, zapisując swe pragnienia, uczucia i emocje, z których wyłania się dominujący motyw. Dekoracyjny lecz i niepokojący. 

     

     

  • Jerzy Panek, Stanisław Wejman, Władysław Pluta, Henryk OżógJarmark, Dynia, Landszaft, NEO Realizm

    20.04.2018
    Krakers 2018internet, ramka 2.jpg

    Odpowiadając na hasło tegorocznego Krakowskiego Weekendu Galerii Krakers / ZMIANA /, sięgamy zarówno do historii, choć tej niezbyt odległej, jak i do współczesności. Przypominamy, nie bez szczególnego powodu, klasyka naszej sztuki Jerzego Panka „ zawsze wiernego zmianie” i jego ostatnie drzeworyty z cyklu Portrety jarmarczne . Ale też a rebour cytujemy o wiele młodszego Henryka Ożoga, który analizując w kontekście swojej twórczości style i tendencje współczesnego art worldu przekornie twierdzi: „nic się nie zmienia”. Dostrzegamy i podkreślamy paradoksalne zjawisko zmiany, a zarazem „jedności w wielości” w niezmiennie kontynuowanym już od kilkunastu lat cyklu Stanisława Wejmana pt. Dynia. Z satysfakcją przypominamy Landszaft Władysława Pluty, który wbrew złowróżbnym prognozom staje się promesą nowego krajobrazu współczesności.

  • Joanna GałeckaOdlot

    09.02.2018
    zurawie.JPG

    W jakim kontekście artystycznym można usytuować grafikę Joanny Gałeckiej? Jej twórczość rozwija się obok nurtów dzisiejszej grafiki. Już sam fakt uprawiania drzeworytu w czerni i bieli stawia ją w kręgach mniejszościowej elity. Nie interesują ją eksperymenty warsztatowe, grafika wirtualna także nie jest dla niej atrakcją. Zaufała bardziej własnej wrażliwości, wierności pierwszym odkryciom natury, a także wpływom kultury Wschodu, bardziej odległego, orientalnego i tego bliskiego, na wyciągnięcie ręki. 

     

     

     

     

  • Dodaj link do:
  • facebook.com